Forum patrzcie i podziwiajcie Strona Główna    
  Profil  
FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Prywatne Wiadomości Zaloguj  

Zasoby Magiciana

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum patrzcie i podziwiajcie Strona Główna :: Postacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubil11
Gł. Administrator Forum
Gł. Administrator Forum



Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


PostWysłany: Wto 11:04, 23 Sty 2007    Temat postu: Zasoby Magiciana

No i została nam jeszcze czarodziejka. Najbardziej nieokreślona postać w grze. Trudno powiedzieć od czego zacząć. Dwie główne drogi budowania czarodziejki to rozwijanie się z koncentracją na atak lub rozwój pod kontem leczenia innych. Zacznijmy od ataku, gdyż większość graczy wybiera taką drogę a healer omówię na końcu gdyż jest to trudniejsza ścieżka... i przeznaczona dla graczy, którzy już grali czarodziejką i gdy chcą być Healer Magiem to wiedzą doskonale czym to grozi.

Najważniejszymi cechami czarodziejki są Wisdom, Inteligence i Health. Agility i Strength są zbędne gdyż czarodziejka to czarodziejka i ma się skupiac na magii a nie na cechach charakterystycznych dla wojowników czy łuczników. Owszem spotkałem się z Agi Magami ale są to pojedyńcze przypadki i służą raczej zaspokojeniu ciekawości i nasyceniu eksperymentalnej duszy jakichś tam graczy. Jeśli uważacie, że takie rozwiązanie jest godne uwagi to czujcie się wolni by napisać o tym na forum.
Wisdom dodaje głównie punkty magii (Mana Point) a intelligence rozwija siłę naszych zaklęć (Damage). Health to wiadomo... bez zdrowia się nie obejdzie. Czarodziejki zużywają poteżną ilość many więc Wisdom to podstawa, na Inteliggence dajemy punky gdy zależy nam na rozwalaniu przeciwników a gdy chcemy się skupić na leczeniu innych i grze w drużynie to przyda nam się więcej zdrowia.

Czarodziejki mogą wybrać 3 szkoły magii: Lightning, Ice, Fire. To, którą wybierzasz zależy tylko od ciebie. Nie ma najlepszej i każda ma swoje dobre i złe cechy. W grze można się spotkać z dyskusjami na temat Lighting Mage lepszy od Ice Mage a Fire jest już totalnie zwieszony, jednak moim zdaniem upieranie się przy jednej szkole nie ma sensu... bo nic nie jest jedynie słuszne... nawet 2 plus 2 równa się przecież pierwiastkowi z szesnastu. Więc każdy może inną drogą dojść do tego samego celu. Poniżej pokaże wam dlaczego każda z tych szkół magii godna jest uwagi, omawiając poszczególne co przydatniejsze umiejętności czarodziejek i porównując jedne z drugimi. Przy grze czarodziejką warto się skupić na konkretnym kierunku, bo pomimo, że jest tyle możliwości to jednak nie starczy ci Skill Pointów by nauczyć się wszystkich umiejętności na raz. Zapamiętajcie jeszcze jedno: siła wielu skilli zależy od poziomu waszej inteligencji. Im więcej dajecie Int tym wieksze obrażenia zadajecie daną umiejętnością.

Lightning Magic to zaklecie, które najszybciej się ładuje i zużywa najmniej magicznej energii. Jest bardzo użyteczny (jeśli nie najbardziej) na początku gry. Po 30 poziomie przesiadasz się na lightning bow w połączeniu z lightning mastery (które, podnosi jego max damage)... jest to jeden z najbardziej śmiercionośnych skilli, głównie właśnie dlatego, że wywołuje się błyskawicznie. Lighning Magic na 5 poziomie (grade) dodaje praktycznie taki sam damage jaki dodaje Icy Splash - skill dostępny od 34 poziomu.


Shock Wave dostępny na wyższych poziomach postaci to kolejny etap rozwoju Lighning Mage. To zaklęcie, które zadaje jedne z największych obrażeń w grze. Posiada duży rozrzut między Min a Max Magic Attack Point Porównując na przykład do Ice Magic, który na G20 ma Magic Attack Point mniejszy od Minimalnego Ataku Shock Wave, skill ten wypada piorunująco zabójczo. Shock Wave ma za to słaby zasięg i zużywa dużo many.


Ice Magic jest wolniejszy od Lightning Magic i zadaje małe obrażenia. Do osiągnięcia 30 levelu jest raczej mało użyteczny, dopiero potem właśnie odkrywa sie jego moc gdy w połączeniu z Ice Mastery istnieje szansa zwolnienia przeciwników. Przydaje się w party, gdy ty zwalniasz potwory a reszta je zdejmuje.


Splashy Ice - przez niektórych uważany za badziew, bo zadaje niskie obrażenia.... ale zadaje je wszystkim w swoim polu rażenia. Przydatny w party lub gdy atakuje nas grupa demonów. Racją jest, że nie da się nim zbytnio zabijać demonów silniejszych od postaci... typowy czar do atakowania żółtków. Na wyższym poziomie posiada możliwość zwalniania przeciwników. To jedna z najważniejszych właściwości dla tej szkoły magii.


Heal - dobry na samym początku gry, pozwala zaoszczędzić trochę pieniędzy bo nie musisz kupować buteleczek ze zdrowiem. Od 16 poziomu dostępny jest jednak skill Cure, który odzyskuje zdecydowanie wiecej zdrowia i dodatkowo możesz go używać na członkach swojej drużyny czy gildii. Na późniejszym levelu dostępny Cure 2, zdecydowanie lepsza wersja Cure. Tak więc jeśli nie przetrzymacie do 16 poziomu to możecie sobie dać Skill Pointa na Heal.


Fire Magic to najwolniejszy skill ale za to zadaje najwięcej obrażeń. Dostępny jest dopiero od 8 poziomu i zadaje więcej obrażeń niż Lightning czy Ice na tym samym levelu. Oczywistym plusem jest także to, że oszczedzasz parę Skill Pointów na inne umiejętności.


Fire Blow - bardzo dobry gdy się go podładuje, zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom wokół twojej postaci. Na pierwszym poziomie zadaje niskie obrażenia... to znaczy często pudłuje. Podobnie jak Icy Splash służy głównie do atakowania żółtków. Świetny skill do expienia w grupie. Znajdujesz innych magów co mają tego skilla na maksa (500 punktów obrażeń od jednego) i razem ładujecie się na silne demony... najlepiej gdzieś gdzie jest ich cała masa i ładujecie z fire blow... demony padają jak muchy a wy zdobywacie EXP w tempie jakim inni mogą tylko marzyć. Im więcej demonów w kupie tym lepiej bo fire blow nie ma ograniczeń na ilość przeciwników. To samo się tyczy wojny gildii... fire blow zniesie z powierzchni każdą falę przeciwników.


Revive i Speed Up - nie wymaga chyba komentarza... Odrodzenie i Przyśpieszenie. Ładować w to bez zastanowienia. Ich przydatność jest trudna do opisania... szkoda, że są dostępne dopiero na wyższych poziomach postaci.

Pozostałe skille dajemy według gustu, na własną odpowiedzialność i tylko wtedy gdy są niezbędne do rozwoju innych umiejętności. Na przykład Lightning Mastery dodaje do Max Damage, ale sens jego działania widać dopiero, gdy jest naładowany na maksa... niestety nie pomaga to w posiadaniu i używaniu Shock Wave Neutral



Jaką szkołę wybrać? Trudne pytanie. Może jednak moje dodatkowe rozważania wam pomogą.
Lighning Mage zadaje szybko i przez to duże obrażenia (co jest bardzo dużym plusem) w danej jednostce czasu ale nie nadaje się zbytnio do party z warriorem czy archerem bo demony powinny ich atakować ale to ty zadajesz duże obrażenia i demony będą się wściekać na ciebie. Co nie jest dobre ze względu na niski poziom życia. To postać raczej do gry solo lub party z innym lightning mage. No chyba, że jesteś healer mage, wtedy tylko leczysz graczy, którzy ściągają na siebie ogień przeciwnika a swoich zabójczych właściwości używasz w krytycznych sytuacjach. Lightning Mage to także najlepsza opcja do walki w duelach czy w ogóle w wybijaniu innych graczy.
Zwalnianie przeciwników dostępne dla Ice Magician nie przydaje się za bardzo w party z wojownikiem bo i tak musi on podbiegać do wroga. To raczej zabawa dla łucznika, który wybija wszystko z dystansu. Właściwości zwalniania wrogów przydają się więc gdy jesteś healerem i musisz wykonywać wszelkie działania by członkom twojej drużyny lepiej wybijało się demony. Zwalnianie ma jednak ogromne znaczenie gdy czarodziejką chcemy podnosić poziom postaci... każdy gracz, który grał Ice Magiem powie Ci, że jest to najbezpieczniejszy sposób na expienie.
Fire mages dzięki wolniejszym skilom nie będą podbierać zdobyczy rycerzowi, gdy będą z nim w party wybijać demony, to bardzo dobrze bo magowie nie powinni skupiać na sobie ognia gdy demony są od nich silniejsze. Dodatkowy plus fire mage to kilka Skill Pointów ekstra dlatego, że ich szkoła zaczyna sie na późniejszym poziomie i mogą te punkty gdzieś wsadzić, na przykład do Cure. Zawsze się to przyda zwłaszcza w party. Fire Mage atakuje bardzo wolno i to jest fakt. Na wyższych poziomach to się troszkę zmienia i czary przyśpieszają jednak fakt to fakt. Takiemu magowi łatwiej w party niż samotnie, ale za to party z takim magiem (lub magami) to zabijanie i levelowanie tak szybkie jakich nie uświadczysz z nikim innym.





Healer Mage - czyli droga dla samarytaninów.
Kto może zostać Healer magiem? W skrócie: ktoś kto ma dobre serce hehe Smile Ta rola jest dla ludzi, którzy potrafią sobie zjednywać innych graczy, zachęcać do party... dlatego, że healer mage musi mieć drużynę bo bez niej jest bezużyteczny a levelowanie w samotności jest dla healer maga conajmniej uciążliwe. Budowa tej postaci skupia się na tym by pomagać innym w zabijaniu samemu bedąc praktycznie bezbronnym (zależnie od opcji oczywiście). Healer zdobywa doświadczenie dlatego, że inni gracze z drużyny zabijają demony... zabijanie nie jest dobrym rozwiązaniem dla healera - choć go nie wykluczam...
Kim naprawdę jest healer? To taka czarodziejka, która leczy ludzi w drużynie, gdy ktoś zginie to go odradza, daje wszystkim swoim partnerom speed-upy etc... Taka postać jest niezbędna w gildii, gdy każde ulepszenie wojowników jest kluczowe, zwłaszcze gdy prowadzi się wojnę.
Najlepiej do tej roli nadaje się Lightning Mage, choć Ice Mage też są popularni. Więc na początku budowania postaci robisz zwykłego Lightning Mage, po prostu by w miarę szybko levelować a ten typ czarodziejki najszybciej się buduje na początku gry. A Healer Mage na pierwszych levelach to śmiech na sali... po prostu ta rola to zabawa na wyższych levelach. Widziałeś/aś kiedyś party kilkuosobowe na Demon Plundererach? W party, na tym poziomie postaci po prostu nie zdobywa się EXP tak szybko jak się to robi potem gdy już się ładuje mocne potworki. Uczysz się oczywiście Cure od razu od 16 levelu i podnosisz za każdym razem gdy to możliwe. Zjednuj sobie znajomych, bo przydadzą Ci się na późniejszych poziomach.
Cechy postaci także rozwijają się w kierunku trochę odmiennym niż zwykłych czarodziejek. Gdy osiągniesz ponad 20 level to zbliżamy się wtedy powoli do roli jaką będzie pełnić twoja postać. Od tego momentu statsy musisz skupić trochę bardziej na defensywie. Jeśli wiesz, że będziesz miał kumpli do party do idziesz tylko w Wisdom i Health w stosunku 9 do 7 czyli dążysz do tego by mieć 90 Wisdom i 70 Health. Gdy wiesz jednak, że będziesz często grał/a samotnie to warto zainwestować w Inteligence by twoje czary miały znośny damage czyli idziesz w coś na kształt: Wisdom 90, Health 70, Intelligence 50. Pamiętaj: absolutnie nie żałuj punktów na Wisdom. Na wyższych poziomach dochodzą okropnie mana-żerne skille. A w dodatku będziesz ich używał bardzo często i to na wielu członkach twojej ekipy. Żaden pożytek z maga, który cały czas siedzi by odnowić sobie Mana Pointy.
Teraz Skille. Cure to wiadomo leczy ciebie (alt + right click na sobie) lub innych. Heal przydaje się gdy nie ma czasu na wywołanie Cure (które zajmuje 2 sekundy), nie jeden raz uratuje Ci tyłek... no i zużywa mniej many. Meditation to bardzo przydatny wynalazek, przydaje się gdy jest tłoczno - przyśpiesza odnawianie się many czyli chroni cię przed zbędnym odsiadywaniem lub gdy już to skraca jego okres. Speed Up przydatny tak naprawdę dopiero gdy wymaksowany. Resurrection to chyba oczywiste... nie tykać w ogóle. Żartowałem. Na późniejszym etapie ładujemy w Cure II, który odnawia więcej życia i ma większy zasięg. Cure 3 to już wypas... oczywiście nie żałujemy punktów na to. Restore - odnawia życie (do 25%) tobie lub wybranemu graczowi przez określony okres czasu. Pożytek chyba oczywisty, przydaje się zwłaszcza gdy ktoś jest na skraju śmierci.
Gdy twoja postać będzie już potężna to dojdą takie umiejętności jak:
Greater Resurection - od swojej poprzedniczki różni się tym, że odradza więcej Health Points i Mana Point, Greater Heal - odnawia nieprawdopodobną ilość zdrowia, Sleep - usypia wszystkie demony w polu działania czaru, atakują gdy zostaną obudzone (zaatakowane), Greater Defence - zwiększa Defence zaczarowanego gracza.
Co do innych skilli, to w Lightning Magic i Shock Wave ładujesz tylko wtedy gdy oprócz bycia Healer Magiem będziesz chciał/a sobie trochę pozabijać... jednak healer mage powinien się skupiać na wspieraniu innych graczy w drużynie bo do tego jest skonstruowany.
Jeszcze jedna wskazówka na koniec. Możesz kliknąć nazwę członka (nie jego pasek ze zdrowiem) w okienku Party by go uzdrowić. Możesz także kliknąć na swoją nazwę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum patrzcie i podziwiajcie Strona Główna :: Postacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media

Regulamin